نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع»
سرخط خبرها

گذری بر اهمیت روز زیارتی امام رضا (ع) | چه ندارد آن که رضا دارد و چه دارد آن که از رضا محروم است

  • کد خبر: ۱۶۸۷۵۹
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
گذری بر اهمیت روز زیارتی امام رضا (ع) | چه ندارد آن که رضا دارد و چه دارد آن که از رضا محروم است
امروز مصادف با ۲۳ ذی القعده و روز زیارتی امام رضا است که بسیاری زائران و مجاوران بارگاه رضوی از دور و نزدیک، با پای پیاده و به نشان ارادت به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز ۲۳ ذی القعده روز مخصوص زیارتی امام رضا(ع) و زیارت آن حضرت از دور و نزدیک سنت است. در هر زمان و مکانی که هستیم باید فرصت را برای زیارت قبور ائمه اطهار(ع) غنیمت شماریم، فرصتی که شاید فقط یکبار نصیبمان می‌شود و سال‌ها دوباره باید انتظار زیارت بکشیم. از بزرگان دینی ما سفارش بسیاری بر زیارت عتبات عالیات و حرمین شریفین امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) شده است. چه خوب است که زیارت آن حضرت در چهارچوب این قاعده کلی در ساعت‌های خاص مانند ثلث آخر شب، قبل از اذان صبح، بین الطلوعین، شب جمعه و ... که مؤثرتر است، انجام شود. با این حال رفتن به زیارت آن حضرت در این زمان‌های خاص تأکید شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس سجادی در خصوص اهمیت روز زیارتی امام رضا (ع) با بیان روایتی از مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی در فضیلت ماه ذی القعده گفت: ذی القعده محل اجابت دعاست، در روز یکشنبه این ماه نمازی با فضیلت بسیار از رسول خدا (ص)  روایت کرده که مجملش آن است که هر که آن را به جا آورد توبه اش مقبول و گناهش آمرزیده شود و خصماء او در روز قیامت از او راضی شوند. همچنین با ایمان بمیرد، دینش گرفته نشود، قبرش گشاده و نورانی گردد، والدینش از او راضی گردند و مغفرت شامل حال والدین او و ذریه او گردد. در کنار این‌ها، توسعه رزق پیدا کند و ملک الموت با او در وقت مردن مدارا کند و به آسانی جان او بیرون شود.

به گفته این کارشناس مذهبی، یکی از حکمت‌های نامگذاری روز ۲۳ ماه ذی القعده به نام روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) می‌تواند توجه مردم به ذات آن حضرت، نسبت به نقشی که ایشان در ایجاد مدینه رضوی داشتند، باشد.

وی درباره ثواب زیارت به ویژه زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نیز بیان کرد: آنچه که نسبت به زیارت اهل بیت (ع) در آیات قرآن کریم وارد شده، آن است که هر فرد در کنار بزرگان و امامانی قرار بگیرد که آن‌ها اتصالشان به خداوند متعال قوی‌تر از دیگران است و رعایت و رفتارشان نسبت به حریم الهی بیشتر از دیگران است.

به گفته وی، مهم‌ترین فضیلت زیارت امام رضا(ع) انس و همنشینی با آن امام است؛ چه ندارد آن که رضا دارد و چه دارد آن که از رضا محروم است.


بیشتر بخوانید:

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا (ع) اعلام شد (۲۲ خرداد) + جزئیات

 


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->